شهر باکو بهترین مکان های گردشگری :
نوشته شده توسط : محبوبه

شهر باکو بهترین مکان های گردشگری :

یکی از انتخاب های مهم گردشگران ایرانی برای سفهای خارجی، شهر باکو می باشد و هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران ایرانی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود بر می گزینند . شهر باکو که پایتخت کشور آذربایجانی می باشد در فاصله بسیار نزدیکی از ایران و شهر آستارا قرار دارد که باعث شده بسیاری از مسافران باکو به صورت زمینی به این شهر زیبا سفر کنند . نکته ای که باید در مورد باکو گفت این است که مردمان شهر باکو فرهنگ های بسیار نزدیکی به ما ایرانی ها دارد و همین امر می تواند دلیل مهمی بر انگیزه گردشگران نسبت به انتخاب مسیرشان به باکو باشد . مردمان خون گرم و مهمان نواز باکو همواره مهمان نوازی را به مسافران تور باکو  اثبات کرده اند . در باکو بسیاری از سنت های ما ایرانی ها در ان ها به چشم می خورد حتی برخی از سنت ها مانند عید نوروز خیلی با آداب بیشتری اجرا می شود به طوری که در ماه آخر قبل از عید نوروز هر چهار شنبه مراسمات خاص پیش از نوروز اجرا می شود در حالی که در ایران تنها در هفته آخر قبل از عید نوروز مراسم چهار شنبه سوری را داریم .

 

روز های قبل از شروع عید نوروز تکاپویی عجیب در شهر و خانه ها به راه می افتد . خانه تکانی هایی که در ایران هم مرسوم است در بین زنان آذربایجان نیز وجود دارد . شهر رنگ و بویی دیگر به خود می گیرد . شهرداری شهر به نو کردن و رنگ کردن جداول ها می پردازد و می توان گفت شهر خود را برای عید نوروز آماده می کند . در ایام نوروز نیز چند روز تعطیلی رسمی وجود دارد و انواع برنامه ها و کنسرت ها را می تواند در ایام نوروز دید. بی شک مسافران

تور زمینی باکو نوروز 99  می توانند خاطرات خوشی را در باکو داشته باشند .

باکوی قدیم :

 

شهر باکو در واقع تاریخچه ای قدیمی دارد و همین امر باعث شده بخش هایی از باکو نیز به عنوان باکوی قدیم دست نخورده باقی بماند تا نمایان گذشته باکو باشد . در واقع ایچری شهر باکو نمایی از باکوی قدیمی می باشد که می توان گفت زیبایی های همان دوران را نیز نشان می دهد . خانه هایی سنگی با کوچه هایی از سنگ فرش با چراغ برق هایی که بر سر هر خانه وجود داشته . بی شک شما نیز چه مسافر تور زمینی باکو  هستید و چه هوایی از ایچری شهر باکو دیدن کنید . به خصوص اگر از مسافران علاقمند با تاریخ هستید ، ایچری شهر شما را به خوبی جذب خود خواهد کرد .

تور وان

تور تفلیس

باکوی مدرن:

 

در عین حالی که باکوی قدیم نمایی از گذشته باکو را نشان می دهد ، در بخش باکوی مدرن ساختمان ها و سازه های  فوق العاده ای به چشم می خورد که در سطح جهانی مطرح می باشند . یکی از سازه های بسیار خاص در باکو ، برج های شعله باکو می باشد که شامل سه برج بسیار مرتفع بوده و نمایی زیبا و فوق العاده به شهر بخشیده است . نور پردازی برج های شعله نیز خود به نوبه خود یکی از نوز پردازی های بسیار فوق العاده می باشد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.  از دیگر سازه های خاص و مطرح باکو مرکز فرهنگی حیدر علی اف می باشد که با معماری ای فوق العاده به زیبایی باکوی مدرن افزوده است.





:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: